Klinikken er nå åpen med reduserte åpningstider.
Hvis du har spørsmål om viruset, smitte osv anbefaler vi fhi.no eller informasjonstelefonen 815 55 015.
Under finner du info om våre tiltak i forbindelse med epidemien.
Skal jeg fortsatt møte til timen min?

Hvis du har symptomer på forkjølelse, influensa e.l., har vært ute og reist til smitteområder eller har hatt kontakt med noen som antas å ha eller har blitt påvist koronavirus?

Da skal du IKKE møte opp i klinikken. Ring fastlegen din. Hvis du ikke får tak i fastlegen ring legevakt på 116 117.

Hvis du har nedsatt immunforsvar anbefaler vi også at du utsetter timen din.

Det vanlige gebyret for avbestillinger innenfor 24 timer utgår i de neste ukene.

Hva må jeg tenke på?

Vi ber alle pasienter om å umiddelbart vaske hender evt bruke antibac når dere ankommer klinikken. Planlegg gjerne turen slik at dere bruker så lite tid som nødvendig i klinikklokalet.

Hvilke tiltak gjør dere for å redusere smittefare?

Vi følger interne retningslinjer for å redusere smitte av koronaviruset. Videre holder vi oss fortløpende orientert om anbefalte og pålagte tiltak fra norske helsemyndigheter.

Her er vår tiltaksliste:

• Ta av ringer, klokker og armbånd

• Vask hender mellom hver pasient

• Vask/desinfiser benk mellom hver pasient

• Vask/desinfiser overflater som dørhåndtak, servant osv. flere ganger om dagen

• Vask/desinfiser det som ligger på skrivebordet (tastatur, mus, drikkeflaske, penn) flere ganger om dagen

• Retningslinjer i venterommet for hvem som ikke anbefales å komme til behandling. Denne oppdateres fortløpende.

• Be pasienter som kommer inn på klinikken om å vaske hendene eller bruke antibac før de setter seg på venterommet. Det anbefales også å tørke av mobilskjerm.

• Magasiner og blader kastes

• Hvis terapeuten føler seg syk (vanlige sykdomstegn), skal han/hun ikke være på klinikken før symptomene er helt borte. Hvis symptomene utvikler seg i retning av luftveisinfeksjon/kraftig influensa bør han/hun testes for COVID-19 (ring fastlege og følg retningslinjer for isolasjon)

• Pasienter skal ikke komme til behandling dersom de har vært i områder med koronasmitte og har feber, hoste eller pustevansker. De skal heller ikke komme til behandling dersom de har vært i kontakt med smittede personer, personer under testing eller folk i karantene. Dersom dette er tilfelle, skal behandlingen avsluttes, og tiltak umiddelbart settes i gang for å desinfisere berørte flater

• Helsepersonell har per idag forbud mot utenlandsreiser.

Vi oppfordrer alle til å ta situasjonen alvorlig og gjøre de tiltak man kan for å redusere smitte.

Vennlig hilsen oss ved Svolvær kiropraktor og idrettsklinikk

Nordland, Norway